HTML

Friss kommentek

Élettartam: kalóriabevitel és az étkezések gyakorisága I.

2012.07.22. 12:45

http://www.ways2weightloss.com/wp-content/uploads/2012/08/Calorie-Intake-To-Lose-Weight.jpg

I. rész - Kalóriabevitel és élettartam

Régóta és intenzíven kutatják, hogy milyen hatással van az elfogyasztott energia mennyisége az emberi élet hosszúságára. Állatkísérletek azt bizonyítják, hogy az öregedés legjobb ellenszere a kalóriakorlátozás. A genetikai beavatkozásákon kívül ez az egyetlen működő és dokumentált módszer az állatoknál. Mindemelett, az élettartam növelésén túl számos más jótékony hatását is megfigyelték.

A laborállatokon végzett tesztek eredményei igencsak meghökkentőek: az elfogyasztott energia korlátozása csökkentette a daganat, a cukorbetegség és a keringési rendellenességek kockázatát. Mindezeken túl, a megszorítás kimutathatóan távol tartja az öregedéssel járó neurodegenerációt, azaz idegszövet-károsodást.

A kalóriakorlátozás gyakorlatilag azt jelenti, hogy a normál napi energiabevitelt 40-60%-kal csökkentjük, oly módon, hogy az étrend egészséges mennyiségben tartalmazza a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat. Egyre többen élnek e korlátozás szerint. Kutatók és tudósok, akik szenvedélyesen hisznek abban, hogy a bevitt energia mennyiségének módszeres korlátozása hosszabb élettel ajándékozza meg őket.

Jelen állás szerint úgy fest, hogy a kalóriakorlátozás tényleg nyújtja az életet, de még korai lenne inni a medve bőrére. Ha valóban hosszabb életed ad nekünk, az bizonyára kerül valamibe. Milyen áron kap(hat)juk meg a jutaloméveket?

Van egy nagyon nyilvánvaló mellékhatása a krónikus korlátozásnak: csökken a testhőmérséklet és az anyagcsere szintje. Ez a két mellékhatás végső soron egy energia-kímélő üzemmódra való váltást jelent. Ennek sokrétű következményei lehetnek: többek között csökken a pajzsmirigy- és a nemi hormonok aktivitása. Az anyagcsere effajta, takarékos működése együtt jár izomvesztességel (tömeg és erő egyaránt) és a libidó csökkenésével is. Természetesen túl korai még előrejelezni, de ha a kalóriakorlátozás hosszabb életet is kölcsönöz, úgy tűnik, hogy olyan dolgokat kell feláldozni az extra évekért, amelyek szebbé teszik az életet. Döntés kérdése.

Létezik azonban olyan módszer a kalóriakorlátozáson túl, amellyel szintén jó hatást érhetünk el. A neve: időszakos böjtölés.

7 komment

Címkék: zsírégetés kalória étrend böjtölés élettartam időszakos böjtölés

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosoketrendje.blog.hu/api/trackback/id/tr824670858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2012.09.25. 11:56:37

hát nem tudom.. én csinálom pár napja és miota nem reggelizem kóválygok reggel/délelőtt csak.. (leangains-t próbálom) 1 hónapig tesztelem a módszert meglátjuk

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.28. 07:35:03

@kbellfan: Még ugyanaz a helyzet? Javult valamit? Próbálj fokozatosan átállni. Írj majd, hogy hogyan érzed magad.
Üdv, Jilly Dávid

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2012.09.28. 10:27:02

Jobb már. Éhség még van de könnyeb harcolni vele hogy 1kor már ehetek.. Eddig működőnek tünik és úgy tünik a zsír is olvadozik.. WD Light! :)

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.28. 18:49:53

@kbellfan: Mit eszel 1-kor? Mert lehet, hogy még tudunk fokozni az olvasztáson.

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2012.10.03. 12:17:43

Általában csirke+barna rizs, vagy csirke /vagy más sovány hús + párolt/grillezett zöldség. Köszi

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.07. 23:55:47

@kbellfan: A barna rizst szerintem hagyd el napközben. Kivéve persze, ha edzés után vagy. De hús akkor sem szerencsés napközben.

lóspaci 2014.07.29. 07:49:31

sziasztok, én reggel edzek, heti 6x, a fegyencedzést követem végig. nem is szeretek napközben enni mert elveszi az időt, és este tud a család együtt lenni... de mondom, én reggel edzek és nyujtok kb 5-6 kor, és utána mit ehetek? Bár nem leszek éhes, inkább szomjas :-) köszi a választ, a könyvet mindenképp beszerzem!