HTML

Friss kommentek

Élettartam: kalóriabevitel és az étkezések gyakorisága II.

2012.09.02. 19:42

intermittent_fasting.jpg

II. rész - Időszakos böjtölés, az étkezések gyakorisága és az élettartam

Az utóbbi évek kutatásai rávilágítottak, hogy az étkezések gyakoriságának csökkentése (akár napi vagy kétnapi egyszeri étkezés) ugyanolyan áldásos hatással van a szervezetre mint a kalóriakorlátozás, csak éppen a kalóriák csökkentése nélkül.

Az első kísérleteket egereken végezték. A jószágoknak egy különleges étkezési programot kellett követniük, amelyet időszakos böjtölésnek hívunk. Egy nap böjtöt egy nap túlevés követett, melynek alkalmával az egerek a szokásos energiabevitel kétszeresét fogyaszthatták. Az eredmények nagyon meglepőek voltak. A böjtölő egereknek javult az inzulinérzékenysége, az agyműködése és jelentősen tovább éltek. A kutatás eredményei azt a feltételezést támasztják alá, hogy az állatok és az ember is ahhoz alkalmazkodtak jobban, ha az étkezések között nagyobb időszakok telnek el (esetenként 24 vagy akár 48 óra).

Dr. Mark Mattson, a Johns Hopkins Egyetem idegtudományi professzora szerint törzsfejlődése során az ember már korán alkalmazkodott az időszakos böjtöléshez. Mattson - aki a kísérletet végezte - azt állítja, hogy az őskori körülmények, az ínséges időszakok és vadászó-gyűjtögető életmód kényszerítették ki az adaptációt a napi egyszeri vagy még ritkább evéshez.

Az időszakos böjtölés egyik legnagyszerűbb hatása, hogy megfiatalítja az agyat és az izmokat. Szó szerint arra kényszeríti a szervezetet, hogy újrahasznosítsa és megfiatalítsa a szöveteket.

Böjtölés következtében megnő a BDNF (brain-derived neurotrophic factor, egy idegi növekedési faktor) szintje az agyban és az izmokban. Kimutatták róla, hogy elősegíti az agyban található őssejtek új neuronokká alakulását és az izom szatellit sejtjeinek új izomsejtté válását. A BDNF fontos szerepet játszik a kognitív funkciókban, a hosszútávú memóriában; véd a dementia, az Alzheimer-, a Parkinson-kór és az agy idő elötti öregedése ellen.

A böjtölés egyik jótékony hatása az izmokban, hogy beindítja a sérült fehérjék és izomsejtek újrahasznosítását. Túlevés során a szervezet átvált lebontó-újrahasznosító üzemmódból (szövet)építő üzemmódba. Megfelelően végrehajtva, a túlevés emeli a pajzsmirigyhormonok és a nemi hormonok szintjét, a szervezet anyagcseréjével együtt.

Röviden: az alulevés-túlevés ciklus javít a szervezet önfiatalító képességén, ráadásul a legfontosabb helyen hat: az agyban.

komment

Címkék: agy izom étrend regenerálódás Parkinson időszakos böjtölés megfiatalodás BDNF Alzheimer

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosoketrendje.blog.hu/api/trackback/id/tr304747633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macsó könyvelő 2012.09.03. 09:20:55

Én nagy reményekkel indultam neki, mert férfiként mégis sokkal jobb azt mondani, hogy "én a Harcosok étrendje szerint élek" és nem fogyózom/diétázok/90 napos/szénhidrátmentes stb. étrend szerint.

Sajnos azonban nekem nem jött be, gyakorlatilag semmit sem tapasztaltam azokból a pozitív hatásokból, amikről olvastam. Egy hétig erőlködtem, aztán feladtam. Egész nap keserves éhezés (egy hét után is, szó sem volt arról, amit mások írtak, hogy 2-3 nap után átáll a szervezet), nem éreztem, hogy kirobbanó energia hatna át (az igaz, hogy ebéd után kevésbé voltam álmos, na ez az egy pozitív hatása tényleg volt). Nem igaz az sem, hogy "szabadságot ad, mert nem kell egész nap azon agyalni, hogy mit egyek" - hát dehogyisnem, be kell szerezni a zöldséget, gyümölcsöt, meg estére a megfelelő mennyiségű fehérjét, szénhidrátot, magvakat, salátát, minden legyen otthon, különben éhen halok.

Betartottam mindent, arra is odafigyeltem, hogy este mit, milyen sorrendben eszem, emellett gyakorlatilag egész nap éheztem, ehhez képest ez alatt az 1 hét nem fogytam semmit (pedig lenne honnan). Így kénytelen voltam más módszerhez visszatérni, ami hatásos is.

TheBerzerker 2012.09.03. 09:44:49

@Szinvai Gábor: Nekem az első 2 hetem telt így ahogy leírtad. Én úgy gondolom idő kell ahhoz, hogy átszokjon a szervezet, mert bennem nagyon működött a pavlovi reflex. Minden nap 11 30kor ebédeltem, emiatt az étrendváltás első 2 hetében 11 és 1 óra között majd megpusztultam olyan éhes voltam. Kb. 2 hét után átállt a szervezetem és azóta volt olyan is, hogy napközben semmit sem volt időm enni (gyümölcsöt és zöldséget sem) és este 7 körül kezdtem el érezni, hogy kezdek éhes lenni. Mindeközben viszont megittam napi 3-4 liter vizet, ami nagyon fontos. Én 3 hónap után -7 kg-nál tartok, úgy, hogy közben voltam nyaralni, és sajnos 3-4 napra kénytelen voltam feladni az étrendet, de azóta visszaálltam. Én semmiben sem szenvedek hiányt. Ha olyanon van pizzát eszem, vagy szalonnát sütök kolbáasszal este 9kor. Összegezve a lényeg, hogy szerintem adj időt a dolognak, semmi sem változik 1 hét alatt, mert szervezet annál bonyolultabb rendszerként működik.

d.j 2012.09.03. 10:24:02

@Szinvai Gábor: Egy hét? :) Viccelsz? Azért egy kicsit küzdhettél volna még, ezért hívják harcosok étrendjének. Vagy nem?

bazsa105 2012.09.03. 11:06:21

07.24-én kezdtem a Warrior Diet szerint élni. Szinte minden hétvégén borult a rendszer, kerti partyk,bulik tömkelege miatt.
Kezdeti mérlegelésen 86.8kg-ot nyomtam.
Minden nap edzek,előtte és utána mérem a súlyom. 2 napja edzés végén 77.2 kg voltam. Kezdetektől kb. 5 hét telt el, és 9 kilo ment le,persze kemény edzés is kellett hozzá. Most jöhetnek a makacs területek. :)
Jah és mindez erővesztés nélkül. 1,5-2 órát edzek úgyh h csak zöldségeket,gyümülcsöket eszek előtte.
Szóval csak azt tudom mondani kitartás és ami a legfontosabb üzenet számomra az étrendnek,hogy figyelj oda mit eszel.

Francekellregisztralni 2012.09.03. 13:40:38

De ez elvileg nem csak egy dieta hanem egy edzes is. Gondolom kulon kulon mit sem er az egesz. A honlapjaik viszont semmi konkretumot nem irnak....Ti tudtok olyat amelyik mond is valamit?

@Szinvai Gábor: Egy het alatt semmi sem kezd el hatni. Amugy gondolom nem art adni egy ravezeto hetet.
Lebojt kuranal se egyik naprol a masikra nem eszel semmit. Es elore fel kell epiteni a tervet. Legalabbis nekem kellett. Mire teljes menetbe kapcsoltam vele addigra csak az volt a bajom, hogy unatkozok, mert nem volt mivel kitolteni a bevasarlas, fozes, eves, mosogatas hianyaban felszabadult idomet. Meg hianyzott nehany riuale...teszem azt ebed idoben eszem stb.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.03. 23:54:35

@Szinvai Gábor: Gábor, szívesen segítek, hogy megtaláljuk a Neked megfelelő alulevési és túlevési programot. Valóban adhatnál egy kicsit több időt a Harcosok Étrendjének. A 90 napos diéta (legyen akármilyen káros is) sem 7 nap alatt hozza meg az (amúgy rendkívül egészségtelen) eredményeit. Próbálkozz meg puhább átmenettel a régi étrended és a Harcosok között.

Üdv,
Jilly Dávid

bazsa105 2012.09.04. 19:03:39

Hogy edzés nélkül működik-e?
Édesanyám 1 hónapja él a Harcosok Étrendjével 5 kilónál tart,a napi mozgás annyi h 15 percet biciklizik munkába majd délután haza és mellette ülőmunkát végez.
Az elején szenvedett,abba akarta hagyni,csak annyit mondtam,ne a fogyást nézze hanem az egészségét. Kiűztük a sok szemetet az étrendből és már az is sokat segített.
A kilók se egy hét alatt jöttek fel...

buggy6 2012.09.05. 01:06:35

Sziasztok! Én 5 hónapja élek a harcosok étrendje szerint és többnyire jók a tapasztalataim. A nyáron rövidebb szüneteket tartottam, de mindig újra visszatértem, mert így jobban érzem magam. Heti 5x1 óra súlyzós edzést végzek. Sokat változtam az elmúlt időszakban, erősebb, izmosabb lettem, kisebb lett a hasam, DE a makacs zsír nem akar eltűnni. Sokkal jobb a fizikumom, de gyakorlatilag egy kilót se fogytam március óta! 183cm magas, 80 kg-os férfi vagyok. 5-6 kiló minusszal már elégedett lennék, de nem jön össze, messze még a kockahas... Az étrendből száműztem az édességeket, ill. tésztát, kenyeret, alkoholt csak alkalmanként fogyasztok. Alulevéskor minimális gyümölcs, esetleg kefir, edzés után fehérje. Bocs, ha ez a post nem ide illik.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.09. 15:43:36

@Francekellregisztralni: Hello France!
Természetesen akkor tud az ember teljesen egészséges maradni, ha megfelelő étrend mellé, megfelelő mozgás is párosul (meg egyebek). A Harcosok Étrendje egyelőre az étrendre fókuszál, mindemellett a könyvben esik szó edzésről bőven. Ha fogyásról van szó, akkor amúgy az étrend sokáig extra mozgás nélkül is eredményes.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.09. 15:57:20

@buggy6: Az utolsó kilók már egy kicsit nehezebben mennek le, így van. Már nagyon kell figyelni, nehogy felesleges kalóriákat, szénhidrátot vigyél be és el kell kezdeni okosan méregteleníteni.

Francekellregisztralni 2012.09.10. 11:18:56

@Harcosok Étrendje: Koszi:)

Igazabol az edzes fele azert erdekelne, mert azt talaltam, hogy az is viszonylag mas mint a megszokott. Ugyan ugy mint az evesben, mozgasban is erre a "sokkolgatasra" megy ki a jatek.Engem azert erdekelne, mert fogyni mar fogytam 4 kilot. ...gyanus, hogy gyorsabban mint idealis. Gyengenek eppen nem erzem magam sot sportolhatnekom van (ez a legerdekesebb "mellekhatas" eddig:). Megis valahogy furan puhanak erzem magam.

Jabo 2012.09.10. 21:31:38

Az én örök dilemmám az alulevés pontos meghatározása. Egész konkrétan az nyújtaná a legtöbb segítséget, ha tudnám Ori vagy te, Dávid, mennyit esztek napközben. Háromszor 1 gyümölcs, vagy hogyan képzeljem el a kifogástalan böjtölést? Van, hogy egész idő alatt nem eszem, azonban valamikor dehidratáltságot és tompaságot érzek emiatt. Persze ez nem jellemző, általában délután fogyasztok úgy két-három gyümölcsöt elosztva, de nagyon kíváncsi lennék, hogy egy olyan embernek, aki akár már a teljes koplalást is bírja, tehát nincsenek pszichés, megszokási nehézségei, mi lenne a "tökéletes" napi böjtölés.
Tudnál tanácsot adni, hogyan maximalizálhatom az étrend jótékonyságát?

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.11. 22:29:58

@Francekellregisztralni:
Az edzésnél, ahogy az evésben is amúgy, az intenzitás a legfontosabb. Mi a célod? Én a kettlebell és a saját testúlyos edzés mellett tettem le voksomat már jóideje. A legjobb kombó szerintem.
Amit érzel, nem mellékhatás, hanem főhatás. :-) A nappali többszöri evés rengeteg energiádat felemészti. Az időszakos böjtölés (alulevés-túlevés) pedig emellé még gyorsítja az anyagcserét.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.11. 22:37:31

@Jabo: Hát, Jabo, ezt ki kell kísérletezgetned magadnak. Te fogsz tudni egyedül rájönni, hogy mikor érzed magad a legüresebbnek és legenergikusabbnak egyszerre. Az első gyümölccsel érdemes minél tovább kihúzni (mondjuk du 2-3), a méregtelenítés mégis csak üres gyomorra a leghatékonyabb. De addig is igyál sokat, kávét nyugodtan, méregtelenítő és egyéb teákat. Összesen pár darab gyümölcsöt egyél összesen, mondjuk fél kg-ot. A jó böjtöt egyébként az előző (két) esti túlevéssel alapozod meg. Egyél könnyűt, sok zöldséggel: hal, tojás, húsok (nem kolbász, meg hurka :-) ). Egy ideig hagyd el az alkoholt teljesen. Jelentkezz majd. jilly.david@harcosoketrendje.hu

mtomi93 2012.09.14. 14:00:51

Sziasztok! Én már 2 hónapja űzöm az harcosok étrendjét és eddig nagyon sok jó tapasztalatom volt vele. Már az első elkezdtem vele fogyni(nem voltam elhízva csak szerettem volna kockahasat) és ez mai napig tart. Közbe még néha egy egy süti is belefér ha mondjuk családi vacsora és még így is működik. A napközbeni hihetelen fáradtság megszűnt, ami mindig jellemző volt rám. Nyáron kezdtem és nem sok mindent csináltam napközben, amint visszamentem egyetemre ott vettem igazán észre a változást egyszerűen hihetetlen volt mennyire jól tudtam vele koncentrálni még este 7 kor is amikor a többiek a fejüket vagy a padot támasztották és még akkor se voltam éhes. Nem utolsó szempont hogy az edzések is jobban mennek tőle. Életem egyik legjobb döntését hoztam meg ezzel. Amúgy köszi szépen a jó kis cikkeket, na meg persze a finom recepteket, amiből nekem az egyik kedvencem az ananászos cukkinis csibe lett (mondjuk kipróbáltam patiszonnal azzal nekem mégnagyobbat ütött). Szóval nagy érdeklődéssel várom a cikkeket és a recepteket. Na lenne egy pár kérdésem is. Az se lenne baj ha mondjuk napközbe elmaradna bármi nemű táplálkozás? Én napközbéről amúgyis kivettem a gyorsan felszívodó tejtermékeket mert nem éppen jól reagált rá a hasam szóval csak zöldség meg gyümi. A dióféléket nagyon imádom, van-e valami kockázata ha minden nap eszek belőlük? A teámat mézzel szoktam ízesíteni persze csak fél kiskanálnyit, de ez nem okoz-e problémát?(mert ugye a méz az is gyorsan felszívódó szénhidrát ha jó tudom) Amikor rántottát csinálok akkor én nem szoktam a tojásárgáját szétválasztani mint mondjuk Ori valamilyen arányba, baj-e ez?

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.09.16. 17:42:12

@mtomi93: Nem nagyon nagy baj, ha nem eszel semmit napközben, de a gyümölcsökben lévő vitaminok, ásványi anyagok, enzimek segítenek a méregtelenítésben. A dióféléknél csak arra kell figyelni, hogy az esszenciális zsírsav-profiljuk nem a legideálisabb, nagyon sok omega-6-ot tartalmaznak, és nagyon sokat eszel belőlük az rengeteg extra energia is. Méz ok. Szét lehet választani a sárgáját, de szerintem nem szükséges, a lényeg a sárgájában van. Az tévedés, hogy a sárgájától hízol vagy, hogy attól emelkedi a koleszterin.

Eleinor (törölt) 2012.10.02. 06:54:38

@Harcosok Étrendje: Üdv!Kérdésem az, hogy hogyan áll össze ez az étkezés ha az ember gyereke nem igazán eszik húst,tejterméket elvétve,sajtokat csupán.Tojást, olykor halat igen.Elsődleges cél az egészséges étkezés, illetve 4-5 makacsul ragaszkodó kg(persze problémás területeken,mint has, csípő) eltüntetése, némi aggállyal, hogy működik e majd nálam is.( illetve van egy zárójeles kérdés.Miért tartod károsnak a 90 napos diétát?)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.10.02. 10:03:58

Sziasztok!

Egyik ismerősömnek pajzsmirígy-alulműködése van. Neki ajánlható-e ez a diéta?
Mellesleg én két hete csütörtökön kezdtem el, azóta -5 kg az eredmény. És nappal egyáltalán nem vagyok éhes. (Mondjuk, már este sem.) Viszont rengeteget tudok enni este.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.02. 23:24:35

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Kedves Maci! Remélem, jó a megszólítás.
A pajzsmirigy-alulműködésnek számos oka lehet. De ha nem szervi alapú, tehát nem betegség, akkor nagy valószínűséggel csak átmeneti anyagcserezavar, ami helyrehozható. Az anyagcserezavarok döntő többségében táplálkozás alapúak. Én ajánlom az ismerősödnek, hogy tegyen egy próbát. Akár meg is kereshetne. jilly.david@harcosoketrendje.hu
Van egyébként olyan tapsztalat, hogy pajzsmirigy-alulműködéssel sikeresen fogytak a Harcosok Étrendjén.

Gratulálok az eredményedhez Arra figyelj, hogy este egyél eleget. Az általános kalóriacsökkentés nem lesz célravezető.
Üdv,
Jilly Dávid

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.02. 23:32:23

@Eleinor: Kedves Eleinor! Működni fog. Ori Hofmekler, a könyv szerzője, nem eszik húst. Halat, tojást, sajtot igen. Én is főleg tojásevő vagyok. Ettől még gyönyőrűen működik.
Azért káros a 90-napos, mert bizonyos dolgokra a szervezetnek minden nap szüksége van: teljes fehérje, zöldségek, egyéb esszenciális tápanyagok. Az pedig kifejezetten egészségtelen, hogy egy nap például mást sem eszel csak szénhidrátot: igazi vércukor- és inzulinhullámvasút. Tovább nem is érdemes taglalni. Fogyókúrának nagyon hatékony, ha ez az egyetlen szempont. De hát egy áleten át tartható, egészséges étrendnek ennél többet kell tudnia.
Üdv,
Jilly Dávid

Eleinor (törölt) 2012.10.02. 23:48:47

@Harcosok Étrendje:
Kedves Dávid!
Közben előrébb haladtam a könyv olvasásában és örömmel olvastam azokat a részeket ami a húsfogyasztásra vonatkozik, és most ugyanolyan örömmel olvasom a Te soraidat is.Mikor néhány hete először hallottam az étrendről, kis híján leestem a székről, ugyanis néhány hónapja a barátommal kitaláltunk valami kísértetiesen hasonló dolgot.Napközben szinte csak nyers zöldség -gyümölcs, néha joghurt, és mivel nagyon szerettük a közös vacsorákat, este együtt vacsoráztunk.Na meg a hétvégi közös főzések, nasik is akár. Ő maga lepődött meg a legjobban, hogy mi történik, mert addig azt mondta Ő mindegy mit eszik, akkor is hízni fog.Mostanra -20 kg-nál tart, kb 5 hónap telt el.Azt mondja még most sem igazán érti mitől működik, de már olvassa a könyvet( én is Tőle hallottam róla először), és most már az ott leírtak alapján alakítja az étrendjét.
Köszönöm a választ.
Üdv.
Kata

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.10.03. 11:43:42

@Harcosok Étrendje: Köszönöm, Dávid. Az ismerősömnek nem kell fogynia, mivel rendkívül felgyorsult az anyagcseréje. De szerinte teljesen leállt a pajzsmirigye.
Este rengeteg kalóriát viszek be, feleségem nem is hiszi el, hogy ennyit tudok enni. Tényleg jutalom a nap végén. Általában előtte edzek, így mikor a vacsorára kerül a sor, nem vagyok éhes.

paullili 2012.10.04. 10:46:22

@Harcosok Étrendje:
Én örülnék a segítségnek :)

Echoes 2012.10.05. 19:25:00

Szia Dávid!

Segítslgedet, illetve tanácsodat kérném. 6 hónapja vagyok az étrenden. Idáig jók a tapasztalatok, jól érzem magam. Súlyt nem kellett leadni (174 cm 69 kg voltam, most 72, aminek többsége izom, calisthenic és bell eredményeként). Ám a makacs területekről nem megy le a zsír.
Szénhidrátot eszem mondjuk jó sokat(rizs, zab, bab, sárgaborsó). Ezért próbáltam ki tegnap (meg ma is így ettem), hogy semmi szénhidrát. Csak zsír. Viszont ma alig volt/van energiám. Most is megettem 20 dkg sajtot, 25 dkg császárszalonnát, 25 dkg mogyorót, 20 dkg mexikói zöldségmixet és 10 tojásból rántottát, és éhes vagyok.
Ez természetes, van-e értelme ennek, hogy leadjam a hasről azt a nagyonnagyon makacs zsírt, vagy ne vonjam meg magamtól ennyira a szénhidrátot?

üdv,
Endre

Echoes 2012.10.05. 19:40:54

ui: nem a 72 kilónak a többsge izopm :D:D, jó is lenne, hanem a 3 kg t9bbletnek remélhetőleg

illetve a gyengeség leginkább fáradságérzetben nyílvánzul meg, koncentráciom elég rossz, az edzés még megy

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.07. 23:51:12

@Eleinor: Ösztönösen rátalálhat az ember a megfelelő étkezési ciklusra, ahogy Te és a barátod is tettétek. De a tapasztalat az, hogy az emberek többsége nem jut el maga ehhez a felfedezéshez. Gratulálok a -20 kilóhoz. Jelentlezzetek majd az eredményekkel.
Üdv, Jilly Dávid

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.07. 23:53:50

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Az mit takar, hogy teljesen leállt a pajzsmirigye?
Edzés után várj egy fél órát mielőtt ennél. Arra viszont nagyon figyelj, hogy este eleget egyél, főleg edzésnapokon.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.11. 10:09:44

@Echoes: Hello Endre! Az átállás egyik üzemanyagról a másikra szintén némi tréningezést igényel. Ne aggódj, ha röftön első alkalommal ez furcsán érintett. Nagyot változtattál, alkalmazkodnod kell. A mexikó zöldségmix, amúgy szerintem szénhidrát: gondolom volt benne kukorica és bab is. A legcélravezetőbb az amúgy, ha váltogatod a szénhdirát- és zsírnapokat. Csak a megfelelő ritmust kell megtalálnod. A makacs zsír nem csak ezen múlik amúgy. Eleget méregtelenítesz például? Kerülöd az olyan ételeket, amelyek rossz irányban befolyásolják a hormonháztartásodat? Nem edzed túl magad? Ezekre a kérdésekre válaszolj magadnak.
Üdv,
Jilly Dávid

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.10.24. 12:33:54

@Harcosok Étrendje: Azt mondja, hogy teljesen leállt a hormon termelés. Amikor először elment orvoshoz, a TSH értéke 37 volt, azóta hormontablettákat szed, amit a pajzsmirigy nem tud megtermelni.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.10.28. 18:52:39

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Csak úgy nem áll le a hormontermelés. Ez már valószínűleg egy tünet. Az okot kell megtalálni. De így kommentekből nem könnyű. :-) A doki adott egy hormontabit, hogy legyen hormon. De mitől állt le a termelés? - ez az igazi kérdés.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.11.04. 15:27:57

@Harcosok Étrendje: Szia!
Nem tudja, és az orvosok sem tudják. Az idegesség számlájára írták, és gyorsan elintézték hormontablettákkal. Elején még rá sem jöttek, mert vékony testalkatú.

Harcosok Étrendje · http://harcosoketrendje.blog.hu/ 2012.11.07. 22:34:44

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Nem tudják, hogy mi az oka, de kezelik gyógyszerrel?! Hmmm.... Azt hiszem erről minden racionálisan gondolkodó ember azt mondja, hogy az ok-okozati összefüggés egyik eleme hibádzik. Nem az ismerősödnek vagy Neked szól, csak általánosságban. A véleményem, hogy ez sarlatánság. Ez olyan, mint amikor a sámán régen a szellemeket hívta segítségül, ha probléma adódott. Na mindegy...
Én természetesen azt mondom, hogy jöjjön rá az eredeti, kiváltó okra és hagyja el a gyógyszert. Két dolog okozhatja a problémát: szervi, genetikai rendellenesség vagy életmód, körülmények. Azt mondtad, hogy nem szervi, hiszen nem találtak okot a vizsgálatok során. Akkor kizárásos alapon életmód. Ez sok minden lehet. Leginkább táplálkozás, stressz. A stressz nem egyszerű kérdés, ennek baromi sok kiváltó oka lehet.

Deviland 2014.08.06. 14:03:47

@Harcosok Étrendje: Kedves Harcosok Étrendje!
Kérlek, fejtsd ki, miért káros a 90 napos étrend! Jelenleg fél éve ezen az étrenden élek és nagyon jól érzem magam! E mellett kondizom és TRX edzésre járok. Nem hogy az izmom gyengült volna, de még duplájára nőtt és fogytam 15 kg! Senki értelmesen nem tudta leírni, mi káros a diétában?
Tudom, hogy ez a blog nem erről szól és egyik barátnőm kedvéért látogattam ide, de ha tényleg van valami infód a kártékony hatásról, szívesen venném!

Deviland 2014.08.06. 14:10:06

@Harcosok Étrendje: Miiii? Most akkor kell számítani a kalóriákat vagy sem?

Deviland 2014.08.06. 14:27:47

@Harcosok Étrendje: Minden nap lehet zöldséget enni a 90 napos diétában és azokban is köztudottan van fehérje, különben a vegák is betegek lennének a fehérje hiánytól! Tehát miről beszélünk? Minden ételben megtalálható minden alapanyag, amire a szervezetnek szüksége van! Annyira van szétválasztva, hogy ha valamiből egy ételcsoportban több van, akkor aznap csak az ehető! Mielőtt kommenteket írsz egy szerinted szar étrendről, át kéne tüzetesebben tanulmányozni! Így elég hiteltelen az a dolog is, ami mellett te magad érvelsz! a harcosok étrendje sem különb a többi divat diétától! Keveset kell enni és sokat mozogni és akkor nem lesz szükségünk semmiféle szarra, amitől fogyunk és legfőképpen senki nem fog meggazdagodni abból, hogy elhiteti velünk, a legjobb étrend az ővé!

iker1 2014.08.16. 13:06:45

Hali! 21 éves fiú vagyok, 182cm 73-75kg között mozgok, 2hete kezdtem el az étrendet, elsőhétben több szöldséget ettem mert nagyon éhes votlam a második hétben odáig jutottam, hogy megtudom állni simán, hogy ne egyek.. nergikusnak érzem magam azt hiszem már fogytam is picit, bár igazából izmot szeretnék építeni, csak hasról szeretnék még egy picit leadni, mert most picit felzsírosodott, de az étrendnek köszönhetően látoma fejlődést a hasfalon kezd megint brutkó lenni :D Nos én focizok kapus vagyok, heti 3 fociedzés van és egy hétvégi bajnoki meccs, melette sajáttestsúlyos edzést űzik heti 5ször, fel van pontva napokra az izom csoport, pl. hétfő bicepsz, kedd mell stb. mellette még heti 2szer szoktam sprintelni. A kajálásom most már így nézki: 9kor kelek 13:30 kor eszek egy kis zöldséget 15:00 kor sajáttestsúlyos edzés, ha vége az edzésnek akkor eszek zöldséget, gymölcsöt valamit fehérje-szénhidrát forrás pl tojás vagy egy pici kaja ami itthon épp van főzve. aztán 21:00 a brutális evés 3-4 fős kaját is elfogyasztok így nézki nálam: zöldség, tojásrántotta, meg ami épp itthon van főzve mondjuk túróstészta gyümölcslevessel, vagy krumpli pörkölttel és mondjuk bablevessel stb tehát iylen átlagos kaják estére. Ez így jó? Elég jól érzem magam tőle.. Valamint estére 1 szelet kenyér belefér? mondjuk töltöt káposztához vagy bármihez.. Igen? Amit még kérdeznék, hogy ezzel az étrendel amit prezentáltam, lehet izmot építeni? Köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása